در نشست صمیمانه مدیرعامل صندوق و پرسنل ستادمرکزی تبیین گردید؛ حرکت به سمت بهره وری سازمان

در نشست صمیمانه مدیرعامل صندوق و پرسنل ستادمرکزی تبیین گردید؛ حرکت به سمت بهره وری سازمان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر روز دوشنبه در جمع پرسنل ستادمرکزی با اشاره به اینکه سازمان بهره ور سازمانی مطلوب است گفت: در مدیریت جدید براین تصمیم هستیم که کارمندان به سمت افزایش بهره وری پیش بروند تا بتوانیم هرچه بهتر در اجرای وظایف خود گام برداریم.


مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر روز دوشنبه در جمع پرسنل ستادمرکزی با اشاره به اینکه سازمان بهره ور سازمانی مطلوب است گفت: در مدیریت جدید براین تصمیم هستیم که کارمندان به سمت افزایش بهره وری پیش بروند تا بتوانیم هرچه بهتر در اجرای وظایف خود گام برداریم.
به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر ؛ سید حمید کلانتری در نشستی صمیمانه بابیان این مطلب افزود: در یک سازمان مسئله کارآمدی بسیار مهم است و نباید لزوما مبنای اضافه کاری افراد و تشویق حضور فیزیکی باشد و باید به سمت  بهره وری حرکت کنیم.
وی ادامه داد:ممکن است شخصی بتواند در 8 ساعت کار 12 ساعت را انجام دهد و ما باید به عنوان مدیران سازمان توانایی سنجش این را داشته باشیم،ما باید نظام بهره وری را استخراج کرده و براساس آن عمل کنیم تا بتوانیم کارایی بیشتری داشته باشیم.
وی افزود:این امر باعث می شود که همه به دنبال یادگیری کار بروند،اگر ماهم در دوران آموزش غفلت کردیم خود فرد پیگیری می کند تا کار بی خطا انجام شود.
کلانتری با اشاره به این مطلب که یکی از ضریب هایی که بهره وری را کاهش می دهد خطا در کار است خاطرنشان کرد:ما باید مبنا را بر اساس بهره وری قرار دهیم و لزومی به کنترل فیزیکی افراد نخواهیم داشت و نباید به حریم شخصی افراد تجاوز شود و باید به شخصیت افراد باید احترام گذاشت.
 وی با تاکید بر این امر که مدیریت جدید به خود افراد اعتماد می کند تصریح کرد:البته این بدان معنا نیست که نظارتی بر کار پرسنل وجود ندارد بلکه باید نظارت مدیریتی وجود داشته باشد گزارشات عملکرد پرسنل از طریق مدیران واحدها و مدیران ارشدتر داده شود و در صورتیکه تعهدات انجام نشود مدیر باید پاسخگو باشد،همچنین اگر بر مبنای عملکرد بخواهیم تشویق کنیم، رقابت سازنده به وجود می آید.
وی تاکید کرد: نباید در محیط کار رفتاری انجام شود که عزت انسانها زیر سوال برده شود،بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که روستایی به تعهدات بیمه ای را به عنوان حق خود بداند و باعزت و افتخار به دنبال دریافت مطالبات و حق قانونی خود باشد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر با اشاره به این مطلب که در مدیریت جدید سازمان به دنبال ایجاد فضایی دوستانه و بدور از هرگونه حاشیه هستیم در خصوص وظایف سازمان گفت: یک سازمان باید مشارکت پذیر، مشتری مدار ، اخلاق مدار ،یادگیرنده ، دارای سلامت اداری و سلامت کاری،رقابت پذیر باشد و همچنین در سازمان باید نظم و آراستگی برقرار باشد.
وی درادامه مدیری سازمان را همانند رهبر یک ارکستر خواند و خاطرنشان کرد: مهمترین نقش مدیر رهبریت است و باید همانند رهبر یک ارکستر عمل کند تا صدایی دلنشین و همسو ایجاد شود و هرچقدر قویتر باشد زیباتر و دلنشین تر خواهد بود ، پس کار مدیریت هماهنگی بین زیرمجموعه هاست و هماهنگی نیازمند برنامه و چشم انداز می باشد.
مدیرعامل صندوق درادامه جامعه روستایی را قانع ترین و کم ادعاترین نهاد جامعه خواند و گفت:متاسفانه این قشر از نظر سطح اقتصادی حدود 70 تا 80 درصد زیر خط متوسط هستند اما چون توقعات آنها کم است سازگاری بیشتری دارند از همین رو خدمت به آنها بسیار ارزشمند است .
وی ادامه داد:این قشر مولد اصلی ترین نیاز جامعه ما را تولید می کنند شما باید این چهره روستایی که می بینید را احساس کنید که در کنار شما قرار دارند و از شما تشکر می کنند و از همین رو به انجام بهینه و مطلوب وظایف خود همت کنید.
کلانتری با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و 80 هزار نفر در این صندوق بیمه شده اند افزود: برآورد این است که بیمه حدود 50 درصد این افراد به صورت مستمر نبوده است و بر اساس برآوردهای صورت گرفته با برداشته شدن سقف سنی و اضافه شدن کشاورزان شهرنشین جمعیت ما با فرض اینکه در خانواده ای بیش از یک نفر بخواهد بیمه شود – البته اگر همه بخواهند بیمه شوند – در  مجموع متوسط 6 میلیون نفر بیمه می شوند و ما باید 5 میلیون نفر را باید بیمه کنیم.
وی جمعیت مستمری بگیر تحت پوشش فعلی صندوق را 17 هزار نفر خواند و باتاکید بر افزایش تصاعدی این افراد در سالهای آینده گفت:خدمت رسانی به این تعداد افراد بسیار توان می برد و همچنین پوشش دادن این حجم انرژی بالایی می برد .طی 9 سال  گذشته بر اساس آمار موجود یک میلیون نفر بیمه شده اند ، در حالی که طی 5 سال آینده باید 5 میلیون نفر را بیمه کنیم .به علاوه کارهای جدیدی که اضافه خواهد شد. نتیجه این می شود که توان ما باید  8 برابر شود.
وی همچنین با بیان این که با نیروی انسانی براساس تعهدکاری و کارایی برخورد خواهد شد،خاطرنشان کرد: هرچقدر نیروی انسانی کاراتر باشد موفق تر و مقبول تر خواهد بود ،البته ما دراین سازمان نیاز به تقوا داریم که یکی از آن شرایط اخلاقی است و کارمند باید متعهد باشد و به صورت جدی وارد کار شود و از وارد شدن در کار دیگران بپرهیزد.
مدیرعامل صندوق ادامه داد: ما می خواهیم همه سالم باشند و به دنبال کسب رزق حلال باشند و برای رسیدن به این امر باید روحیه همکاری وجود داشته باشد تا اثر بخشی بالایی افراد با سمت مطلوبیت پیش برود.
وی در خاتمه از کلیه همکاران خواست که با مطرح کردن این پرسش از خود که "من در این سازمان چکاره هستم؟" به برآورد فعالیت خود در سازمان در قالب این پرسش و ارائه راهکارهای مطلوب برای هرچه بهتر انجام دادن وظایف محوله بپردازند.

لینک کوتاه:

اشتراک گذاری:

برچسب ها

هیچ برچسبی برای این قسمت تعریف نشده است.
logo-1

تهران، ابتدای خیابان بهار شیراز، پلاک ۱۷۰

logo-4

سامانه پیامکی: 300027

logo-3
تلفن: 43351-021
logo-2
پست الکترونیک: info@roostaa.ir

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌کوشد به منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر، خدمات بیمه اجتماعی را به گونه‌ای گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

آمار بازدید وب سایت:
  • 4,524
  • 3,901,205
تمامی حقوق این سایت متعلق به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر می باشد. ©