اورنگـ ؛ عده ای اول خدا و بعد صندوق را دارند

اورنگـ ؛ عده ای اول خدا و بعد صندوق را دارند

اورنگ مهمترین برنامه خود در سال 94 را رسیدگی به امورات دفاتر استانی و کارگزاری ها دانست و خاطر نشان کرد امیدوارم با همکاری مدیر عامل و هیأت مدیره و همکاران ستادی خود بتوانیم مشکلات کارگزاری ها را حل کنیم تا این عزیزان در خط مقدم خدمت رسانی به کشاورزان ، روستائیان و عشایر زحمتکش بدون دغدغه بتوانند خدمت کنند و مسئولیت هایشان را به نحو احسن انجام دهند.


عباس اورنگ معاون بیمه ای و هماهنگی امور استانها در نخستین هفته کاری خود در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر در گفتگویی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر به تشریح برنامه هایش  برای توسعه بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پرداخت.

اورنگ در پاسخ به این سوال که وضعیت بیمه های اجتماعی را در کشور  چگونه ارزیابی می کند  گفت : اساساً می توانیم بگوییم با توجه به اینکه جمع کثیری از بیمه شدگان در چهار صندوق اصلی بیمه هستند درصد قابل توجهی تحت پوشش بیمه های اجتماعی می باشند. با تفکیک بیمه های اجتماعی از بیمه های درمانی در حال حاضر غالب جمعیت بیمه شدگان در صندوق نیروهای مسلح،صندوق بازنشستگی کشوری ،سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر عضویت دارند که حسب الزام و اجبار قانونی کلیه جامعه هدف در نیروهای مسلح و کارکنان رسمی دولت به ترتیب مشمول بیمه بازنشستگی صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری می باشند اما در سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستائیان یک عدم پوشش وجود دارد .طبق مقررات عده ای مشمولند ولی بیمه شده نیستند در اینجا دو تعریف داریم یکی بیمه شده و دیگری مشمول.تمام کشاورزان،روستائیان و عشایر مشمول صندوق هستند ولی تا کنون به دلایل مختلف بیمه نشده اند.

وی در خصوص برنامه های این معاونت در توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر افزود: یکی از الزامات در بحث بیمه روستائیان و عشایر توسعه و شفاف سازی محور حرکت و تعیین حریم بین سازمان تامین اجتماعی و صندوق است گاهی مشخص نبودن این حریم مشکلات و معضلاتی را به وجود آورده است .تلاش داریم با نشست های کارشناسی بین دو سازمان مرز تعاملاتی و جامعه هدف مشخص شود تا دیگر صندوق و مردم دچار مشکل نشوند .گام دوم در مسیر توسعه مشخص شدن وضعیت دفاتر استانی و کارگزاران که سفیران ما در سطح جامعه هدف هستند می باشد در این زمینه به دنبال رفع چالش ها و مشکلات پیش روی ایشان هستیم و تلاشمان در جهت بهبود وضعیت کاری ایشان است.گام سوم معرفی هرچه بهتر و بیشتر صندوق به جامعه هدف می باشد ما باید بتوانیم اعتماد بیشتری جلب کنیم و هرچه می گذرد بتوانیم نقش خود را در زندگی مردم  ایفا کرده و به دور از مبالغه خودمان را به جامعه هدف معرفی کنیم .

اورنگ در پاسخ به ارزیابی روند طی شده در سال 93  عنوان داشت : صندوق در سال 93 با در پیش گرفتن یک سری سیاست های مختلف توانست گسترش بیشتری داشته باشد که از آن جمله اصلاح رویه ها ، بخشنامه ها و تسهیل در اجرای آنها بود. هرچه ارائه تسهیلات به دور از موانع انجام شود اعتماد بیشتری کسب خواهد شد . اینکه افراد در مواقع نیاز به راحتی از خدمات ما استفاده کنند بهترین تشویق برای عضویت دیگران است. همچنین در سال 93 سهمیه تکلیفی به استانها و کارگزاران ابلاغ گردید که موجب شد هر کارگزار بداند چه میزان جذب جدید داشته باشد و این یکی از موارد موثر در بهبود وضعیت صندوق در سال 93 بود و به دنبال پیشرفت این روند در سال 94 و سال های آتی هستیم که جا دارد از زحمات استانهای فعال در جذب بیمه شدگان جدید خصوصاً استان های قم ،خوزستان و گیلان تقدیر نمایم.

اورنگ مهمترین برنامه خود در سال 94 را رسیدگی به امورات دفاتر استانی و کارگزاری ها دانست و خاطر نشان کرد امیدوارم با همکاری مدیر عامل و هیأت مدیره و همکاران ستادی خود بتوانیم مشکلات کارگزاری ها را حل کنیم تا این عزیزان در خط مقدم خدمت رسانی به کشاورزان ، روستائیان و عشایر زحمتکش بدون دغدغه بتوانند خدمت کنند و مسئولیت هایشان را به نحو احسن انجام دهند.

وی در مورد پاسخگویی بهتر به ارباب رجوع و جامعه هدف اظهار داشت به دنبال تفویض اختیار به استانها هستیم تا ارباب رجوعان دسترسی بهتری داشته و مسیرشان کوتاه تر شود و رضایتمندی بیشتری حاصل گردد .

معاون بیمه ای و امور استانهای صندوق بیمه روستائیان به همکاران خود توصیه کرد بدانیم در چه جغرافیایی خدمت می کنیم و شناختمان را از جامعه هدفمان بیشتر کنیم جامعه هدفی که بسیار بزرگوارو بلند نظر است و  زبان به اعتراض نمی گشاید پس باید ما درک کنیم با چه کسانی کار می کنیم و این کار چه قداستی دارد باید تمام توانمان را به کار بندیم و سعی کنیم که از محیط کاری خودمان شناخت کسب کنیم .باید این را بدانیم که عده ای اول خدا و بعد صندوق را دارند و ما اگر بتوانیم نقش پدر را در خانواده هایی که سرپرست خود را از دست می دهند ایفا کنیم آن وقت است که تلاش هایمان به ثمر نشسته و حلاوت و شیرینی آن را خواهیم چشید.

وی افزود از کارگزاران انتظار دارم با توجه به وضعیت ساختاری ایشان که وظایفی غیر از بیمه نمودن روستائیان و عشایر بر عهده شان است  در حد مطالعه قوانین و بخشنامه های صندوق و سایر صندوق های بیمه ای خود را تقویت کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه هدف خویش باشند.

لینک کوتاه:

اشتراک گذاری:

برچسب ها

هیچ برچسبی برای این قسمت تعریف نشده است.
logo-1

تهران، ابتدای خیابان بهار شیراز، پلاک ۱۷۰

logo-4

سامانه پیامکی: 300027

logo-3
تلفن: 43351-021
logo-2
پست الکترونیک: info@roostaa.ir

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌کوشد به منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر، خدمات بیمه اجتماعی را به گونه‌ای گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

آمار بازدید وب سایت:
  • 3,484
  • 3,874,785
تمامی حقوق این سایت متعلق به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر می باشد. ©