به گزارش روابط عمومی عباس باقری مدیر کل وصول حق بیمه و حسابهای انفرادی صندوق اعلام نمود پرداخت بهنگام حق بیمه توسط بیمه شدگان صندوق از اهمیت ویژ ه ای برخوردار است و این امر شرایط برخورداری شخص بیمه شده و یا بازماندگان واجد شرایط تحت کفالت ایشان را از تعهدات بلند مدت رقم می زند . پیگیری و وصول به موقع حق بیمه یکی از مسئولیتهای مهم کارگزاران صندوق بشمار می آید . وصول به موقع حق بیمه یکی از منابع مالی صندوق برای ایفای تعهدات بلند مدت است لذا برنامه ریزی و تلاش کارگزاران صندوق در راستا ی تحقق این هدف در تعادل و پایداری منابع و مصارف صندوق بسیار تاثیر گذار می باشد . وصول به موقع حق بیمه منوط به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ کارگزاران صندوق با شرکاء اجتماعی است .
وی تاکید نمود کارگزاری های صندوق مهم ترین عوامل اجرایی هستند که در وصول به موقع حق بیمه می توانند نقش ویژه و بسزایی را ایفا کنند و برگزاری نشستهای تخصصی با کارگزاران صندوق از ضرورت های بازنگری فرآیندها و اصلاح امور و رویه ها است
وی افزود: هم اندیشی و گسترش سطح دانش کارگزاران و ایجاد وحدت رویه در امور موجب افزایش بیش از پیش سرمایه اجتماعی صندوق برای دستیابی به اهداف و مأموریتها خواهد بود .
باقری با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر به دلیل جوان بودن با بکارگیری تجربیات سایر صندوق های بیمه اجتماعی می تواند به عنوان صندوقی پایدار، پویا، چابک و سرآمد در پاسخگویی و ارائه دهنده خدمات و تعهدات کیفی به ذینفعان خود عمل کند .
وی خاطر نشان کرد: راهبرد اصلی صندوق اصلاح ساختارها، توسعه قابلیت ها و افزایش ظرفیت های سازمانی با تأکید بر ارتقای جایگاه صندوق بعنوان یک نهاد تامین کننده خدمات بیمه اجتماعی ، فعال و اثرگذار و افزایش هم افزایی بین بخشهای مختلف است .در همین راستا اداره کل وصول حق بیمه و حسابهای انفرادی ، بازبینی ساز و کارهای نحوه محاسبه و وصول حق بیمه را در اولویت کاری قرار داده است.
عباس باقری گفت : نظارت مستمر و دقیق بر عملکرد کارگزاری ها ، بازنگری سطوح درآمد مبنای وصول حق بیمه ، بهبود فرآیندهای ارائه خدمات و تلخیص بخشنامه ها و دستورالعملها را از دیگر برنامه های راهبردی اداره کل وصول حق بیمه و حسابهای انفرادی ، برای تحقق و دستیابی به برنامه های کلان صندوق دانست.
مدیر کل وصول حق بیمه و حسابهای انفرادی ، با اشاره به اصول و سیاست های اقتصادی قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی جامعیت ، کفایت و فراگیری در ارائه خدمات نظام تامین اجتماعی را مهمترین عامل جلب رضایت شرکای اجتماعی صندوق ها و حرکت در این راستا را بسیار موثر و ضروری ارزیابی کرد .