دومین کارآگاه آموزشی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان همدان با حضور مهدی سماواتی مدیر استان و کارگزاران این استان برگزار کردید.
سماواتی مدیر صندوق استان ضمن خیر مقدم، از حضور کارگزاران در دومین کارگاه آموزشی تقدیر و تشکر نموده و برگزاری هم اندیشی کارگزاران در همایش های ماهانه را یکی از راههای توسعه بیمه در استان و رفع نواقص کارگزاران در مناطق می دانند. وی بالاترین سرمایه هر کشور، سازمان و نهاد را سرمایه انسانی دانسته و اعلام کرد که جهت ارتقای این سرمایه بایستی تمام توان خود را بکار بندیم . وی سرمایه انسانی صندوق را جامعه روستایی و عشایری اعلام کرده و خواستار حمایت جدی تمامی کارگزاران از این قشر پر تلاش و زحمتکش شد چرا که در مسائل دینی و اعتقادی به این موضوع مهم که همانا حمایت از قشر محروم و مظلوم است توصیه شده است.
در ادامه سماواتی مدیر صندوق استان از گزارش چهار کارگزاری تشکر نموده و از تمامی کارگزاران خواست در زمینه توسعه بیمه خلاقیت داشته باشند. در حال رتبه بندی کارگزاران در استان هستیم و به زودی کارگزاران معین شهرستان را معرفی می نماییم.
مدیر استان همدان به ارائه آمار کارگزاری ها و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته پرداخته و خواستار تلاش جدی کارگزاران در خصوص حضور در روستاها گردیدند. با اشاره به درست نمودن فایلی در استان که گزارش وضعیت بیمه ماهانه کارگزاران را نسبت به سهمیه تکلیفی آنها اعلام می کند تلاش جدی در خصوص جذب و تمدید بیمه شدگان را از مسائل بسیار مهم صندوق برشمرد و از آنها خواست از طریق ملاقات های چهره به چهره در روستاها و مناطق عشایری، آشنایی مردم با شرایط و مزایای صندوق را افزایش دهند. اجرای این نوع تبلیغات را شناسایی افراد فاقد بیمه اجتماعی دانسته و از این طریق انها را نسبت به شرایط آینده خود مطلع و به سمت بیمه هدایت نماییم.
مدیر استان همدان با اشاره به دستور رییس جمهور محترم و تاکید استاندار در خصوص ایجاد میز خدمت در سازمان ها به ارسال نامه ای از سوی صندوق استان به استانداری اشاره کرد و گفت در نامه ارسالی تمامی کارگزاران بعنوان میز خدمت صندوق در مناطق آماده خدمت به جامعه مشمول معرفی شدند و این موضوع در دفتر مدیریت استان توسط تمامی کارشناسان در حال پیگیری و انجام است. دفاتر کارگزاری باید به تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مجهز شده تا بیمه شده در اسرع وقت در جهت تکریم ارباب رجوع امور بیمه ای خود را انجام دهد و رضایتمندی بیمه شدگان که همانا از اهداف والای صندوق می باشد افزایش پیدا کند.