به گزارش روابط عمومی، در راستای ارتقاء دانش و مهارت فنی مدیران و کارشناسان دفاتر کارگزاری صندوق، کارگاه آموزشی کارگزاران بیمه اجتماعی شمال استان با حضور بخشدار مرکزی شهرستان زابل، کارشناسان و کارگزاران بیمه اجتماعی در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهر بنجار برگزار شد.
شاقوزایی مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به ضرورت بروزرسانی دانش و مهارت کارگزاران بیمه اجتماعی، اظهار داشت: به اشتراکگذاری تجربیات و دستاوردهای تبلیغی مدیران کارگزاری در زمینه ایدهها و خلاقیتها در نحوه اطلاعرسانی و گسترش پوشش بیمهای جامعه هدف با سایر کارگزاران در جلسات صندوق، میتواند بسیار مفید و اثربخش باشد.
او با اشاره به سامانه سبا و ضرورت کاهش و حذف پروندههای فیزیکی، گفت: در جهت صرفهجویی در مصرف کاغذ و کمک به حفظ محیط زیست و بهمنظور تسهیل و تسریع در انجام امور بیمهای بیمهشدگان و استفاده بهینه از ظرفیت سیستم بیمه اجتماعی صندوق (سامانه سبا) ،کلیه کارگزاران صندوق مکلف به تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیمهشدگان جدید متقاضی عضویت در صندوق شدهاند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان، افزود: از مهمترین اهداف برگزاری این دورهها، آشنایی بیشتر و بهتر کارگزاران از آخرین دستورالعملها و آشنایی با نحوه عملکرد مطلوب با سامانهها است.
در این کارگاه آموزشی کارشناسان صندوق ضمن تاکید به استفاده از امکانات سامانه سبا به ارائه آموزش سامانه سبا، تعهدات قانونی، نقلوانتقال سوابق بیمهشدگان و سایر دستورالعمل های مورد نیاز پرداختند. کارگزاران ممتاز و نمونه نیز تجارب و ایده های موفق خود در جذب و تمدید بیمه جامعه هدف را بیان کردند و در پایان پس از بحث و تبادل نظر کارگزاران و پاسخگویی به سوالات انان بوسیله کارشناسان، حکم ازکارافتادگی یکی از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی توسط بخشدار مرکزی شهرستان زابل اهداء شد.