نخستین همایش راهبردهای تبلیغاتی صندوق در خراسان جنوبی برگزار شد نیلی: ایده‌های برتر تبلیغاتی کارگزاران در سطح ملی حمایت می‌شود

نخستین همایش راهبردهای تبلیغاتی صندوق در خراسان جنوبی برگزار شد نیلی: ایده‌های برتر تبلیغاتی کارگزاران در سطح ملی حمایت می‌شود

همایش اردیبهشت ماه کارگزاران استان خراسان جنوبی با موضوع راهبردهای اطلاع‌رسانی و تبلیغات، با حضور سرپرست اداره کل امور فرهنگی ،روابط عمومی و امور بین الملل صندوق در محل سالن همایشات هتل سپهر بیرجند برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی در ابتدای این نشست فرج‌زاده، مدیر استان خراسان جنوبی، با ابراز خوشحالی از برگزاری اولین نشست با موضوع مهم تبلیغات در این استان، آماری از عملکرد استان در سال 1397 ارائه کرد. فرج‌زاده گفت: با توجه به تعیین سهمیه برای استان، فعالیت‌های کارگزاران ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده است و بنابراین نیاز آنان به اقلام تبلیغاتی به شدت افزایش یافته است.

فرج‌زاده ادامه داد: در سال گذشته فعالیت‌های زیادی در بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات انجام شد. امسال نیز استفاده از ظرفیت معتمدان محلی استفاده را در برنامه گنجانده‌ایم.

وی گفت: اگر موفق به اعتمادسازی در جامعه روستایی و عشایری شویم به طور حتم میزان جذب نیز تا حد زیادی افزایش می‌یابد و امیدواریم نتیجه این نشست، تدوین راهبردها و راهکارهایی برای اعتمادسازی بیشتر باشد.

مدیر صندوق در خراسان جنوبی اختصاص اعتبار ویژه برای تبلیغات را خواستار شد و گفت: برای بازدهی بهتر در تبلیغات باید کلاس‌های آموزشی با موضوع بازاریابی، فن بیان و جذب مشتری برای کارگزاران برگزار شود چرا که برخی از مشکلات به واسطه عدم توانایی جذب و متقاعدکردن مشتری توسط کارگزاران است.

وی سپس از کارگزاران و کارشناسان حاضر در نشست خواست ایده‌ها و مشکلات خود در این حوزه را مطرح کنند.

افزایش شدید قیمت خدمات تبلیغاتی، کمبود اقلام، حضور در شبکه‌های ملی صداوسیما، اثربخشی برگزاری رویدادهای خاص، پراکندگی جمعیت و لزوم استفاده از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی، ایجاد هویت تصویری مشخص برای صندوق، برگزاری دوره‌های آموزش فن بیان و بازاریابی برای کارشناسان و… از جمله مهم‌ترین مواردی بود که توسط مدیران و کارشناسان کارگزاری‌های خراسان جنوبی مطرح شد.

در ادامه، مدیرکل روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان با بیان این‌که همکاری با خدوم‌ترین افراد جامعه را مایه مباهات خود می‌داند، گفت: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد صندوق نتوانسته است حجم خدمات خود را به جامعه هدف منتقل کند.

علی نیلی وجود اشکال در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی صندوق را تایید کرد و ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر 4 دسته مخاطب دارد که عبارتند از جامعه هدف، طبقه متوسط شهری، جامعه نخبگان و سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کشوری.

او با تشریح ویژگی‌های این مخاطبان گفت: نه تنها طبقات گوناگون مخاطبیت صندوق ناهمگون و ناهمگن هستند، بلکه جامعه روستایی و عشایری کشور نیز بسیار متنوع و متکثر است و برای مثال مسائل کشاورزان خراسانی با دغدغه‌های کشاورز خورزستانی تفاوت دارد.

نیلی افزود: این گوناگونی و گستره وسیع مخاطب ما را به این نتیجه رسانده که تولید و نوزیع یک پیام واحد، از یک رسانه خاص کارایی چندانی ندارد و باید بر اساس ویژگی خاص مخاطب، او را با خدمات صندوق آشنا کرد.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و روابط عمومی صندوق ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در سال 97، انتشار خبرهای استاندارد و فراگیر ملی و تولید اقلام تبلیغاتی جذاب را یکی از راهبردهای خود  عنوان کرد و ادامه داد: از کارگزاران انتظار می‌رود با مرور دائمی پورتال، این تحولات را رصد کنند.

او تزریق 32 میلیارد تومان به جامعه کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی را یک فرصت تبلیغاتی ناب خواند و افزود: این رقم که در قالب انواع مستمری به جامعه هدف استان داده شده است، می‌تواند بهترین مبلغ خدمات شما و عامل مهم اعتمادسازی باشد.

وی بیان داشت: یکی از بخت‌های ما بهره‌مندی از تجربیات دکتر واعظ‌مهدوی است و ما از ایشان آموخته‌ایم که سیاست‌گذاری تبلیغاتی باید با مشارکت و همراهی کسانی تدوین شود که در تماس دائمی با مردم هستند.

نیلی کارگزاران را ستون فقرات صندوق نامید و گفت: علت اصلی حضورم در جمع شما این است که از ایده‌ها و ابتکارات شما در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات بهره‌مند شویم و بتوانیم تجربیات موفق را در سطح ملی تکرار کنیم.  

مدیرکل روابط عمومی به بحث تخصیص بودجه تبلیغات برای کارگزاری‌ها اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تاکیدات مدیرعامل محترم صندوق متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم بر چالش‌های حقوقی و اداری فائق شویم و در حال بررسی راه‌هایی هستیم که بتوانیم این بودجه را در اختیار کارگزارن قرار دهیم اما تا آن زمان، اگر ایده جذابی در بحث جذب مخاطب ارائه دهید، از آن همه‌جانبه حمایت می‌کنیم و برای آن اعتبار تخصیص می‌دهیم.

در پایان این همایش حکم بازنشستگی سه نفر از مستمری بگیران اهدا و از دو کارگزار موفق در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه:

اشتراک گذاری:

برچسب ها

هیچ برچسبی برای این قسمت تعریف نشده است.
logo-1

تهران، ابتدای خیابان بهار شیراز، پلاک ۱۷۰

logo-4

سامانه پیامکی: 300027

logo-3
تلفن: 43351-021
logo-2
پست الکترونیک: info@roostaa.ir

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌کوشد به منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر، خدمات بیمه اجتماعی را به گونه‌ای گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر می باشد. ©