شیرکانی در جمع کارگزاران منتخب خراسان رضوی تنقیح قوانین و مقررات صندوق در اولویت قرار می‌گیرد

شیرکانی در جمع کارگزاران منتخب خراسان رضوی تنقیح قوانین و مقررات صندوق در اولویت قرار می‌گیرد

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با حضور در دفتر استان خراسان رضوی، ضمن بازدید از بخش‌های گوناگون، در نشست اعضای اتاق فکر کارگزاری‌های استان خراسان رضوی حضور یافت و ضمن سخنان کوتاهی برنامه‌های خود را تشریح کرد.


به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این نشست، محمود کاظمی، مدیر صندوق در استان خراسان رضوی به بیان گزارشی از عملکرد این مدیریت در سال گذشته پرداخت و گفت: طبق سرشماری‌های سال 93 و 95، استان خراسان رضوی بالاترین جمعیت روستایی کشور و بیشترین بهره برداری بخش کشاورزی را در خود جای داده است و این وظیفه ما را سنگین می کند.

کاظمی ادامه داد: تاکنون بیش از 152 هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده‌ایم اما آمارها نشان می‌دهد حدود 200 هزار خانوار دیگر در سراسر استان وجود دارند که فاقد هرنوع پوشش بیمه‌ای هستند.

کاظمی با اشاره به اینکه این میزان از افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، لزوم فعالیت بیشتر ما را یادآوی می‌کند گفت: به همین دلیل تعدادی از کارگزاران صندوق یک اتاق فکر تشکیل داده‌اند که ضمن بررسی موانع و مشکلات راه حل‌های اجرایی برای افزایش ظریب نفوذ بیمه اجتماعی ارائه کنند.

مدیر صندوق استان خراسان رضوی همچنین شرح داد: خراسان رضوی یک استان جریان ساز است و اگر حرکتی را آغاز کند که موفقیت آمیز باشد، این حرکت در کل کشور اجرایی خواهد شد. بنابراین انتظار داریم در مباحثی مانند بودجه تبلیغات و … استان در الویت قرار گیرد.

در ادامه این نشست سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به دلایل سفر خود به خراسان رضوی گفت: این سفر نه به قصد رسیدگی به مسائل و مشکلات دفتر و کارگزاری‌های استانی که برای شرکت در مجمع عمومی صاحبان سهام فولاد خراسان انجام شده است و انشاء الله در یک سفر اختصاصی با هم درباره دغدغه‌های صندوق گفت و گو و تبادل نظر خواهیم کرد.

شیرکانی با ابراز رضایت از تشکیل اتاق فکر توسط کارگزاران خراسان رضوی، آن را نشانه پویایی مجموعه دانست و ادامه داد: اینکه عده‌ای در بعد ازظهر پنجشنبه در ماه رمضان گردهم جمع می‌شوند تا درباره مسائل کاری با یکدیگر سخن بگویند نشان می‌دهد سرمایه اجتماعی قابل توجهی در صندوق شکل گرفته و افراد انگیزه کار و خدمت رسانی بالایی دارند.

او ادامه داد: توصیه می‌کنم که برای خروجی‌های این اتاق فکر، ایده و راه کار عملیاتی و اجرایی نیز پیدا کنید چراکه یکی از آسیب‌های اتاق‌های فکر در کشور ما این است که معمولاً فقط در حیطه ایده فعالیت می‌کنند درحالی که می دانیم هر ایده‌ای هرچند درخشان هم باشد، تا به حیطه اجرا درنیاید فایده‌ای نخواهد داشت.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه من به موفقیت روندهای مشارکتی ایمان دارم، اضافه کرد: به میزانی که مشارکت افراد در مباحث و اقدامات افزایش می‌یابد، احتمال شکست آن کم می‌شود و تجربه هم این را نشان داده است.

شیرکانی به وضعیت اعضای صندوق اشاره کرد و گفت: باید همیشه این نکته را مدنظر قرار دهیم که ما یک صندوق بیمه‌ای و بین النسلی هستیم بنابراین نمی توانیم وارد فعالیت‌هایی شویم که صرفاً انسان دوستانه هستند.

او ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه ما صیانت از منافع بیمه شدگان صندوق است و از هر اقدامی که این منافع را به مخاطره بیاندازد، باید اجتناب شود.

شیرکانی به مبحث تبلیغات اشاره کرد و گفت: متاسفانه درک عموم ما از روستا، درک شهری است و با این درک شهری اقلام تبلیغاتی می‌سازیم و انتظار داریم که روستایی به این تبلیغ توجه کند اما اساساً چون دغدغه‌های او مطرح نشده است، طبیعتاً توجه هم نخواهد کرد.

او همچنین افزود: باید به این سمت حرکت کنیم که مسائل، خواسته‌ها و انتظارات کشاورزان و روستائیان را درست درک کنیم و مناسب‌ترین افراد برای این شناخت شما هستید.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، پیچیدگی، ابهام و تناقض قوانین و مقررات را یکی از بلایای بیمه‌ای کشور دانست و گفت: یکی از نخستین کارهایی که در دستور کار قرار می‌گیرد، تنقیح و پالایش آیین نامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌هایی است که درباره بیمه اجتماعی روستائیان وجود دارد.

شیرکانی تدوین قانون و اساسنامه برای صندوق را یکی دیگر از الویت های خود اعلام کرد و افزود: با تدوین و تصویب قانون اختصاصی صندوق، برخوردهای سلیقه‌ای و تفسیرهای یک سویه از قوانین موجود به حداقل خود می‌رسد و فضا برای فعالیت محکم‌تر صندوق مساعد می‌شود.

او به لزوم تبلیغات هوشمند اشاره کرد و گفت: با توجه به گوناگونی فرهنگ‌ها لازم است برای هر نقطه، متناسب با وضعیتش، تبلیغات صورت بگیرد.

سرپرست صندوق در خاتمه گفت: ما نیامده ایم که چرخ را از نو اختراع کنیم یا همه اقدامات و تصمیمات گذشتگان را نفی و طرد کنیم، بلکه آمده‌ایم با بهره گیری از تجربه و دانشی که در صندوق ذخیره شده، تا حد امکان گره‌ها را باز و مسیر را هموار کنیم.

در ادامه نشست، علی نیلی سرپرست اداره کل امور فرهنگی و روابط عمومی به تشریح سیاست‌های تبلیغاتی سال جاری صندوق پرداخت و گفت: تلاش زیادی برای تخصیص بودجه تبلیغات به کارگزاریها انجام داده‌ایم که هنوز قرین موفقیت نشده و نتوانسته‌ایم به چالش‌های حقوق آن فائق شویم بنابراین به راه حل جایگزین رسیده‌ایم.

نیلی افزود: ایده‌های تبلیغاتی کارگزاران، در صورت تأیید مدیر استان در سطح منطقه مورد حمایت قرار می‌گیرد و اگر نتایج موفقت آمیزی به همراه داشت، در سطح کشور به اجرا در می‌آید.

او در خاتمه گفت: در نظام اداری کشور، معمولاً تغییر و تحول در سطح مدیران، سازمان‌ها را دچار سکته می‌کند و تا چند ماه، کارها به روال عادی انجام نمی‌گیرد اما خوشبختانه آقای شیرکانی از بدنه وزارتخانه هستند و مسائل صندوق را به خوبی می‌شناسند و انرژی جوانی را پای کار آورده‌اند تا با سرعت بیشتری حرکت کنیم و این تغییر و تحولات مصداق بارز این بیت است که: صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت.

لینک کوتاه:

اشتراک گذاری:

برچسب ها

هیچ برچسبی برای این قسمت تعریف نشده است.
logo-1

تهران، ابتدای خیابان بهار شیراز، پلاک ۱۷۰

logo-4

سامانه پیامکی: 300027

logo-3
تلفن: 43351-021
logo-2
پست الکترونیک: info@roostaa.ir

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌کوشد به منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر، خدمات بیمه اجتماعی را به گونه‌ای گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر می باشد. ©