مدیرکل امور استان‌ها و کارگزاری‌ها در کارگروه بیمه‌ای صندوق: استقلال کارگزاری ها انگیزه بیشتری برای کار در آنها ایجاد کرد

مدیرکل امور استان‌ها و کارگزاری‌ها در کارگروه بیمه‌ای صندوق: استقلال کارگزاری ها انگیزه بیشتری برای کار در آنها ایجاد کرد

شریعتی معتقد است با ساماندهی کارگزاری‌ها و اعطای استقلال بیشتر به آنها، میزان انگیزه و کارآمدی کارگزاری‌ها افزایش یافت.


به گزارش روابط عمومی، آخرین جلسه برگزار شده توسط کارگروه بیمه‌ای به بحث سازماندهی کارگزاری‌ها اختصاص داشت که در این جلسه شریعتی با اشاره به طرح سازماندهی کارگزاری‌ها درباره چرایی تدوین این طرح گفت: در سال 94 با مشاهده وضعیت بسیاری از کارگزاری‌ها که یا توانایی‌های کافی در جذب نداشتند یا از سیستم کارگزاری صندوق خارج شده بودند تصمیم به سازماندهی کارگزاری‌ها برای کارآمدی بهتر آنها گرفتیم.

او افزود: از وضعیت کارگزاری‌ها اطلاعات کامل و جامعی وجود نداشت، امکان ساماندهی و مدیریت کارگزاری‌ها بسیار سخت بود و کارکرد برخی بسیار پایین بود از این رو طرح ساماندهی کارگزاری‌ها طرح‌ریزی و اجرا شد.

مدیرکل امور استان‌ها و کارگزاری‌ها افزود: بر اساس این طرح و دستورالعمل اجازه فعالیت به کارگزاری‌ها به صورت مستقل داده شد. این استقلال در کارگزاران ایجاد انگیزه بیشتری کرد.

از دیگر اقداماتی که بنابر گفته شریعتی برای کارگزاری‌ها بعد از طرح ساماندهی آنها صورت گرفت، دادن پروانه فعالیت و صدور کارت شناسایی به آنها بود.

او همچنین افزود که این اقدامات راهکار مجوز دادن به افراد دارای انگیز که تمایل به همکاری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را داشتند نیز فراهم کرد.

او همچنین از وظیفه شورای فنی کارگزاری‌ها گفت که علاوه بر اینکه امکان صدور و لغو پروانه و مجوز کار کارگزاری‌ها را بررسی می‌کنند بحث رتبه بندی کارگزاری‌ها را هم برعهده دارند.

بنابر توضیحات مدیرکل امور استان‌ها و کارگزاری‌ها، کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان بر اساس چند عامل تعین شده به 4 دسته ممتاز، یک، دو و سه دسته بندی شدند.

او با اشاره به شاخص وصول حق بیمه؛ میزان وصول حق بیمه‌ها را اولین معیار رتبه بندی در اولین سال اجرایی این طرح عنوان کرد و گفت: هرچه میزان وصول حق بیمه بیشتر بود کارگزاری رتبه بهتری کسب می‌کرد.

شریعتی این نوع رتبه بندی را با توجه به تنوع محیطی و اجتماعی و سختی کار بیمه پردازی در بعضی مناطق نسبت به دیگر مناطق کشور، مناسب ندانست و گفت: تصمیم بر این شد که 5 شاخص مهم برای رتبه بندی مدنظر قرار گیرد و برای هر شاخص 20 امتیاز قائل شویم.

شریعتی در ادامه جلسه با طرح این موضوع که همچنان شاخص‌های رتبه بندی کارگزاری‌ها ایراداتی را شامل می‌شود از اعضای کارگروه بیمه‌ای خواست تا با درنظر گرفتن شاخص‌های جدید و مطابق روز و موقعیت‌های منطقه‌ای کشور برای رتبه بندی کارگزاری‌ها در سال 1398 طرح جدیدی ارائه دهند.

لینک کوتاه:

اشتراک گذاری:

برچسب ها

هیچ برچسبی برای این قسمت تعریف نشده است.
logo-1

تهران، ابتدای خیابان بهار شیراز، پلاک ۱۷۰

logo-4

سامانه پیامکی: 300027

logo-3
تلفن: 43351-021
logo-2
پست الکترونیک: info@roostaa.ir

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌کوشد به منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر، خدمات بیمه اجتماعی را به گونه‌ای گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر می باشد. ©