به گزارش ادارهکل روابط عمومی و امور فرهنگی، شاه قلیان در جلسه کارگروه بیمهای صندوق که روز گذشته با حضور مدیران واحدهای مختلف برگزار شد، بر اهمیت رضایتمندی مردم از کارگزاریها تاکید کرد و افزود: افزایش یا کاهش تعداد کارگزاریها ضوابط مشخصی دارد و برای تصمیمگیری درباره ادامه فعالیت آنها، باید همه موارد در نظر گرفته شود.
مجتبی شاه قلیان، عضو هیاتمدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در خصوص وضعیت کارگزاریها، باید رضایتمندی مردم از آنان مورد توجه قرار گیرد و تنها به دلیل عملکرد آماری، در مورد آنها تصمیمگیری نشود.
رئیس کارگروه بیمهای صندوق در ادامه، مرجع رسمی بیان آمار و اطلاعات صندوق در تمامی حوزهها را «واحد آمار» دانست و ایشان در ادامه گفتند: در کشور نیز سرشماری های کشاورزان و عشایر ممکن است توسط بخشهای مختلف و با انگیزهها و اهداف گوناگون انجام شود اما طبق قانون آمار اعلامی از سوی مرکز آمار ایران مبنای تصمیمات اجرایی می بایست قرار گیرد.
سازماندهی کارگزاریها برای کارآمدی بیشتر
مصطفی شریعتی، مدیرکل امور استانها و کارگزاریهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز در این کارگروه گفت: در سال 1394 با مشاهده وضعیت بسیاری از کارگزاریها که توانایی کافی در جذب بیمهشدگان را نداشتند یا به دلایل دیگر از سیستم کارگزاری صندوق خارج شده بودند، تصمیم به سازماندهی کارگزاریها برای کارآمدی بهتر آنها گرفتیم. که تا کنون این روند ادامه داشت و تعداد کارگزاریها از 3429 به حدود 1800 کاگزاری تا پایان سال 97 رسیده که این تعداد نیز در حال تمدید می باشد.