در حال بارگذاری ...
محمد شریعتمداری در نشست‌ با معاونان، مشاوران و مدیران کل وزارت تعاون و سازمان‌های تابعه

سیاسی دیدن سیل خیانت به کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد در همان ساعات اولیه وقوع سیل کارت همه مددجویان بهزیستی تا ۳ برابر شارژ و اقدامات اولیه انجام شد؛ تسهیل در پرداخت وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی نیز در این مدت انجام و با اولویت معلولین، مددجویان و بازنشستگان کمک به امور تخصیص به ساخت و ساز انجام شد.

به گزارش روابط عمومی، محمد شریعتمداری امروز شنبه هفده فروردین ضمن لغو دیدارهای نوروزی در نشست‌های جداگانه با معاونان، مشاوران و مدیران کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل»، ابعاد مختلف، جزئیات و چگونگی ادامه روند خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل را بررسی کرد.

شریعتمداری اضافه کرد: همدلی، صفا، صمیمیت و یکپارچگی ملت، موضوعاتی إنکار ناپذیر است اما متاسفانه عده‌ای آگاهانه یا نا آگاهانه همسو با سیاست‌های دشمنان خارجی تلاش می‌کنند مردم را نا امید کنند که این امر خیانت است و باید همگان تلاش کنند وحدت و یکپارچگی مردم که به لطف خداوند و کوری چشم دشمنان برقرار شده است تقویت شود.

شریعتمداری با اشاره به فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات سیل زدگان، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه از هیچ اقدامی برای رفع مشکلات هموطنان دریغ نخواهند کرد و خدمات ما به مناطق سیل زده تا روز آخر عادی شدن شرایط کار و زندگی مردم تداوم خواهد داشت.

وی افزود: جوامع تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر و سازمان‌های خدمت رسان تابعه این وزارتخانه بایستی از خدمات این دستگاه‌ها برخوردار باشند. بازنشستگان تأمین اجتماعی باید این سازمان را در شرایط سخت پشتیبان خود بدانند و تأمین اجتماعی باید مسائل آنان را پیگیری کند.

شریعتمداری ادامه داد: دستگاه‌های تابعه آسیب دیدگان را همچون اعضای خانواده خود بدانند و از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی استفاده کنند. هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد و به ویژه از ظرفیت شرکت‌های سرمایه گذاری نیز برای امداد رسانی و رفع مشکلات آسیب دیدگان استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تداوم اقدامات و خدمات این وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه در مناطق سیل زده، گفت: بعد از مرحله امداد رسانی که در حال حاضر با جدیت در حال انجام است، برای ساماندهی زندگی مردم این مناطق نیز وظایف و تعهداتی برعهده خواهیم داشت که برقراری بیمه بیکاری برای افراد شاغل و تحت پوشش تأمین اجتماعی از مهمترین این مسائل است. در زمینه مشاغل غیر رسمی و فاقد بیمه نیز بایستی از منابع دولتی برای حمایت از افراد استفاده شود.

شریعتمداری گفت: در مرحله بعد از آن نیز برای شروع دوباره کارها و احیای واحدهای تولیدی بایستی برنامه ریزی کنیم و در کنار تولید کنندگان و کارگران باشیم تا رونق اقتصادی و زندگی عادی در این مناطق بار دیگر از سرگرفته شود و این موضوع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام گذاری شده است اهمیت مضاعف دارد و بایستی برای رونق زندگی مردم در مناطق سیل زده تلاش مضاعف داشته باشیم.

  • کمک به سیل زدگان باید منشاء وحدت ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمک به سیل زدگان باید منشاء وحدت ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد.

 شریعتمداری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای وقوع سیل خدمات رسانی به مردم سیل زده را آغاز کرده و در این مناطق به صورت مستمر و بدون هیچ گونه تشریفاتی حضور داشته و هرگز از موضوع سیل غافل نبوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جامعه آسیب دیده درشرایط فعلی نیاز به بازسازی روحی دارد.

شریعتمداری تاکید کرد: گاهی برخی از کارها وجه سیاسی پیدا می‌کند و متاسفانه سیل بازی یا سیاسی کاری تبدیل به بخشی از برنامه‌ها می‌شود لذا این نقیصه باید رفع شود بنابراین همه مسئولان موظفند وجه سیاسی اقدامات را کاهش دهند و سیاسی کاری را با سیل بازی آمیخته نکنند و بتوانند کار جدی برای کمک به آسیب دیدگان انجام دهند.

وی گفت: سیاسی دیدن سیل خیانت به کشور است و مناطق سیل زده نباید آوردگاه جناح‌های سیاسی باشد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که کمک به سیل زدگان باید منشاء وحدت و یکپارچگی ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد، در ادامه بر ضرورت یکپارچگی ملی در شرایط کنونی تاکید و اظهار کرد: برای کمک به هموطنان سیل زده به وحدت ملی نیاز داریم و همه دستگاهها باید با هماهنگی ستاد بحران کمک و حمایت‌های خود را انجام دهند.

وی با بیان این که پس از سیل سهمگین شاهد سیل مهربانی ایرانیان بودیم، ادامه داد: خوشبختانه وحدت خوبی میان دستگاهها وجود دارد و همگی همکاری خوبی با ستاد مرکزی بحران دارند و در کنار هم کار می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سیل کارت همه مددجویان بهزیستی تا 3 برابر شارژ و اقدامات اولیه انجام شد؛ تسهیل در پرداخت وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی نیز در این مدت انجام و با اولویت معلولین، مددجویان و بازنشستگان کمک به امور تخصیص به ساخت و ساز انجام شد.


| شناسه مطلب: 2777

تعداد بازدید: 1300 | آخرین بازدید:






نظرات کاربران