بهمنظور ساماندهی اطلاعات بیمه شدگان و در راستای یکسانسازی خروجی گزارشات آماری در سطوح مختلف شامل استان، شهرستان، بخش، دهستان، روستا و کد کارگزاری در سامانه بیمه اجتماعی ترتیبی اتخاذ شده است تا بیمهشدگانی که تقسیمات کشوری محل سکونت آنها با نوع بیمهی بیمهشده دارای مغایرت می باشد در زمان ارائه هرگونه درخواست و یا خدمات بیمه ای به بیمه شده ، این موضوع بهصورت سامانمند به کاربر مربوطه پیغام داده می شود تا زمانی که تغییرات لازم در این خصوص در سامانه سبا اعمال نشود تائید و ارسال درخواست بیمهشده به سطوح بالاتر و یا ارائه هرگونه خدمات بیمه ای توسط کارگزار، امکانپذیر نمی باشد .
تأکید مینماید مدیریت استان و کارگزاران صندوق موظف و مکلفاند بدواً از طریق دسترسی و گزارش با عنوان «اصلاح محل سکونت» در پنل کارگزاریها بخش عملیات، نسبت به اعمال تغییرات لازم در خصوص متناسبسازی تقسیمات کشوری محل سکونت بیمهشده با نوع بیمهی ، بیمه شدگان مشمول اقدام و سپس نسبت به تائید و ارسال درخواست بیمهشده به سطوح بالاتر و یا ارائه سایر خدمات بیمهای به ایشان نمایند.
مسئولیت اطلاع رسانی، نظارت و حسن اجرای این دستور اداری بر عهده مدیریت استان و مؤسسات کارگزاری صندوق است .