به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، عباس باقری درخصوص این خبر گفت: در راستای اجرایی نمودن منویات مقام عالی وزارت و مدیر عامل صندوق در خصوص مقررات زدایی و تمرکز زدایی امور اجرائی و غیر حاکمیتی و بمنظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و مزایای بلند مدت صندوق به بیمه شدگان، از ابتدای مهر ماه سال جاری فرآیند بررسی ثبت درخواست ازکارافتادگی کلی متقاضیان صد در صد مکانیزه شد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این فرآیند تمامی مراحل ثبت درخواست، بررسی، اظهار نظر مشورتی پزشک معتمد و مکاتبات مرتبط با درخواست از کارافتادگی کلی شامل مکاتبه با پزشک معالج، مراکز درمانی و معرفی به کمیسیونهای پزشکی بصورت مکانیزه انجام میشود.
باقری تاکید کرد: مکانیزه شدن فرآیند ثبت درخواست ازکارافتادگی موجب کاهش هزینههای اداری، تسهیل و تسریع در رسیدگی به درخواستها، برون سپاری امور اجرائی و غیر حاکمیتی میگردد.
وی ادامه داد: همچنین با مکانیزه شدن فرآیند ثبت درخواست از کارافتادگی از ارسال فیزیکی قریب به ده هزار پرونده به صورت سالیانه به ستاد مرکزی جهت بررسی، تایید و اظهار نظر مشورتی پزشک معتمد صندوق جلوگیری میشود. این موضوع موجب کاهش هزینههای اداری از جمله هزینههای پستی صندوق، کارگزاریها و بیمه شده متقاضی میگردد.
وی شناسهدارشدن هزینه کمیسیون پزشکی، تسریع در محاسبه و واریز حق الزحمه ( فری لنس ) کمیسیونهای پزشکی را از دیگر مزایای مکانیزه شدن فرایند درخواست از کارافتادگی نام برد.
ارسال نظر