به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مهدی سماواتی با اشاره به تحقق سهمیه تکلیفی 14 هزار و 812 نفری سال 1399 استان همدان، گفت: از ابتدای سال 99 متاسفانه به دلیل شرایط حاصل از کرونا و عدم آگاهی مناسب مردم از این بیماری به تبع بسیاری از فعالیتهای ما نیز تحت تاثیر آن با محدودیتهای جدی مواجه شد که حضور در روستا و دهگردشی یکی از این موارد بود، بنابراین یکی از راهکارهایی که پس از مشورت به آن رسیدیم بهرهگیری از امکانات فضای مجازی و رسانهها به ویژه صداوسیمای استان بود. این مسئله زمانی محقق میشد که بسترهای اینترنتی و الکترونیکی ما نیز شرایطی ایجاد کند تا افراد بدون نیاز به مراجعه مستقیم به کارگزاری موضوعات مربوط به بیمه خود را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: مردم زمانی که در بحران قرار میگیرند اهمیت و ارزش بیمه را بیشتر میدانند این مسئله از طرفی نقطه قوتی برای ما بود، توجه داشته باشید که بسیاری از افراد با بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و اگر بیمه بودند مستمری آن به خانوادههای آنها تعلق میگرفت و متاسفانه افرادی که بیمه نبودند هیچ پشتوانه مالی برای بازماندههای خود نداشتند این برای ما فرصت مهمی بود که باید به بهترین شکل از آن استفاده میکردیم.
مدیر بیمه اجتماعی در استان همدان افزود: نکته جالبی که با مقایسه آمارهای فروردین سال 99 با سال 98 مشاهده کردیم، این بود که علیرغم وجود کرونا شاهد رشد در آمارهایمان بویدم، این مسئله در اردیبهشت و خرداد سرعت بیشتری به خود گرفت، حاصل این مسئله افزایش تعداد بیمه شدگان از 10 هزار در سال 98 به 15 هزار در سال 1399 و رشد 38 درصدی تعداد بیمه شدگان است.
سماواتی استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی، بسترهای پیامکی و ارسال پیامک به تمام افراد تحت پوشش در سطح استان و حتی افرادی که تحت پوشش نبودند و دعوت از آنها به عضویت در صندوق، اطلاع رسانی به گروههای خاصی که در تفاهمنامههای سازمانی مطرح بودند مانند زنبورداران، قالیبافان و شاغلین در صنایع دستی و ...، دیدار با مسئولین و مقامات استانی مرتبط را از جمله اقدامات خود در سال گذشته به منظور افزایش بیمه شدگان نام برد.
وی ادامه داد: راه اندازی ستاد توسعه بیمه در سطح استان به ریاست فرماندار و دستگاه اجرایی و صندوق از اقدامات دیگر است، در این ستادها نقاط ضعف و سهمیهها تحلیل و بررسی میشود، این ستاد هم به لحاظ اطلاعرسانی و هم اعتمادسازی به ما کمک میکند.
وی با تاکید بر توجه ویژه به بیمه بانوان نیز گفت: جذب بانوان و جوانان با سنین پایه در بیمه از اقداماتی است که به آن توجه کردیم، برطبق بررسیها متوجه شدیم که بانوان نسبت به بیمه خود توجه و اطلاعات کافی را ندارند در صورتی که میتوانند همراه با بیمه همسر خود در بازنشستگی از دو مستمری استفاده کنند که این مسئله موجب افزایش 40 درصدی جذب بانوان در صندوق باشد.
سماواتی ادامه داد: اطلاعرسانی و توجه به موضوع انتقال سابقه به ویژه برای جوانان از دیگر موارد مهمی بود که به آن توجه داشتیم، متاسفانه به دلیل نبود اطلاعات و آگاهی از این بیمه بسیاری از جوانان در سنین میان 20 تا40 سال اتفاقات ناگواری برای آنها رخ داده و متاسفانه هیچ پشتوانه حمایتی ندارند.
افزایش کیفیت کاری کارگزاران، تجهیز کارگزاریها، استفاده از بسترهای الکترونیکی، تجهیز همه کارگزاران به دستگاه کارتخوان به منظور جلوگیری از ترددهای بیجا و افزایش میزان رضایت مراجعین، حضور در روستاها و اجرای طرح میز خدمت در روستا و بیمه متقاضیان در محل که این مسئله موجب افزایش دو برابری بیمه شدگان سال 1399 نسبت به سال 98 شد. حضور در برنامههای رادیویی و تلویزیونی، برگزاری کنفرانس خبری با رسانهها، ارتباط با رسانهها درجهت اطلاعرسانی درخصوص خدمات صندوق از دیگر اقدامات نام برده سماواتی در سال 1399 بود.
وی با اشاره به سهمیه تکلیفی 14 هزار و 500 نفری سال 1400 استان همدان درخصوص برنامه های خود برای سال جاری نیز گفت: افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی، تولید محتوا در فضای مجازی، افزایش ارتباط با مسئولین، معرفی صندوق به افراد جدید ، برگزاری ستاد توسعه بیمهای به طور منظم و برگزاری میز خدمت به صورت ماهانه، تعیین کارگزاری جدید در مناطق ضعیف، ابلاغ سهمیه به کارگزاریها و ارزیابی آنها که موجب ایجاد انگیزه و رقابت بین کارگزاران میشود، ارسال پیامک به بیمه شدگان متصل و منفصل از جمله موارد مورد نظر به منظور بهبود عملکرد و تحقق سمیه تکلیفی برای سال 1400 است.
ارسال نظر