جلسه بررسی شاخصهای ارتقاء سلامت اداری و حقوق شهروندی با حضور دکتر لطفی، معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان، دکتر لطفی معاون بازرسی و سلامت اداری مرکز بازرسی و ارزیابی عملکرد و ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظارت و ارزیابی پیوسته را از شاخص های مهم عوامل سلامت نظام اداری بیان کرد.
دکتر لطفی معاون بازرسی و سلامت اداری مرکز بازرسی و ارزیابی عملکرد و ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک با مدیریت و پرسنل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان زنجان، آسیب شناسی نظام اداری را از الزامات نیل به سلامت اداری عنوان کرد و افزود: با اعمال کنترل های به موقع و نظارت های مستمر می توان نسبت به رفع نقایص در راستای بهبود سلامت اداری اقدام و میزان بهره وری هر سازمان را ارزیابی و در نهایت به توانمند سازی سازمان ها کمک کرد.
وی افزود: ارتقای بهره وری و بهبود نظام پیشنهادها، در راستای گسترده کردن خدمات و ایجاد فضای سالم و افزایش دامنه آگاهی ها و افزایش کیفیت خدمات سازمان مهم و قابل توجه است.
وی همچنین هدف از نظارت و ارزیابی منظم و منسجم را در راستای بهبود شاخص های خدمت رسانی و رضایتمندی عمومی بیان کرد و گفت: ارایه پیشنهادهای لازم برای بهبود و ارتقای سطح عملکرد سازمان ها و ادارات و اصلاح فرایند ها را با لحاظ شناسایی فرصت ها، چالش ها، نقاط ضعف و قوت و ارایه راهکارهای مربوطه و پیشنهادهای اصلاحی، از چشم اندازهای ارتقای سلامت اداری است.
لطفی محورها و معیارهای ارزیابی ادواری را در ۴ محور سلامت اداری، حقوق شهروندی، ارتباطات سازمانی و شایستگی های مدیریتی و ارزیابی عملکرد عنوان کرد.
محمد اسماعیلی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان زنجان نیز در این نشست بر لزوم شناسایی، پایش و نظارت مستمر گلوگاه های فسادخیز صندوق تاکید کرد و اجرای دقیق راهبردهای پیشگیرانه در گسترش سلامت رفتار سازمانی و افزایش رضایتمندی شهروندان را با محور اجرایی نمودن مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری ضروری دانست.
ارسال نظر