کتاب :
علم اقتصاد شاخهای از علوم اجتماعی است به تحلیل تولید ، توزیع و مصرف کالاها و خدمات میپردازد .به طور کلی علم اقتصاد، علم تخصیص بهینه منابع محدود به نیازهای نامحدود است. کانون توجه دانش اقتصاد بر این است که عوامل اقتصادی چگونه رفتار و تعامل میکنند و اقتصادهای مختلف چگونه کار میکنند. موضوع اقتصاد عبارت است از ثروت (کالاها خدمات و منابع ). از حیث چگونگی تولید توزیع و مصرف آن مقصود از ثروت جنبه مالی و ارزش کالاها و خدمات است نه جنبه عینیت اموال، بنابراین ثروت از ارزشمند بودن مالیت موضوع اقتصاد است. ثروت از حیث چگونگی رشد توزیع و به مصرف رساندن آن موضوع اقتصاد است نه از نظر حیث به این شخص یا آن شخص نسبت دادن...
کتاب :
تاثیر صنعت بیمه بر اقتصاد کلان در کشورها انکار ناپذیر است برای تحول و توسعه اقتصادی و زمینه سازی برای فعالیت مردم و واگذاری کارهای مردم به خودشان یکی از زمینه هایی که باید فراهم شود به طور یقین امنیت است؛ امنیت قضایی ،اجتماعی حقوقی، اقتصادی و ... شکی نیست که صنعت بیمه میتواند مهمترین امنیت یعنی امنیت اقتصادی را فراهم آورد و از این را بستر مناسبی برای فعالیتهای اقتصادی مردم مهیا کند.
کتاب :
توسعه سازمانی به عنوان یک فرایند علمی و بر پژوهش برای بهبود بخشی کارایی و پایداری سازمانها تعریف میشود این فرایند شامل مجموعهای از مداخلات استراتژیک و برنامهریزی که هدف اصلی آن بهبود ساختار فرهنگ و فرایندهای سازمان به منظور ارتقای توانمندیهای انسانی و تسهیل ایجاد تغییرات مثبت در محیط کار میباشد.
مقاله :
یکی ازچالش هاي اصلی جامعه ي ما ایجاد اشتغال جوانان و به خصوص قشر تحصیل کرده ي کشوراست.درچنین شرایطی آموزش کارآفرینی میتواند نقش بسیارمهمی درتغییر دیدگاه هاي دانشجویان درجهت خوداشتغالی وکارآفرینی ایفا نماید. به همین خاطراین مطالعه باهدف ارزیابی نگرش دانشجویان دانشگاه کردستان نسبت به کارآفرینی صورت گرفت که روش انجام تحقیق توصیفی-تحلیلی بوده و جامعه آماري موردمطالعه را 400 نفرازدانشجویان رشته هاي مختلف دانشگاه کردستان تشکیل دادند وبراي جمع آوري اطالعات ازابزار پرسشنامه استاندارد نگرش به کسب و کار استفاده گردید .
کتاب :
بیمه اجتماعی؛ یک تعهد بین نسلی و شامل مجموعهای از قوانین، مقررات و تعهدات متقابل میان بیمهگر و بیمهگزار هست. این قوانین عرفی و رسمی درگذر زمان، در مناطق مختلف تدوین و تکمیل شدند. آشنایی با تاریخچه بیمه برای هر فعال در این حوزه یک ضرورت جدی است. در این فصل تاریخچه بیمه در جهان موردبررسی قرارگرفته است
مقاله :
از بزرگترین کژکارکردها در تصمیم گیری و خط مشی گذاری اصرار و پافشاری بر یک مدل یا مساله یا موضوع خاص می باشد و مدیر می تواند با مشورت در سازمان در موقعیت های مختلف و با مطالعه دقیق شرایط و شناخت نقاط ضعف و قدرت و انتخاب تئوری یا مدلناسب به تغییر در تصمیم گیری پرداخته و به نتیجه مطلوب برسد.
پایان نامه :
استان خراسان جنوبی در حالی یکی از قطبهای تولید محصولات صادراتی کشاورزی است که در سالهای اخیر با خشکسالی و بحران کمبود آب مواجه بوده است، با این حال هنوز 87 درصد اراضی کشاورزی استان به شیوه سنتی آبیاری میشود (سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، 1399) و نیاز است با توجه به شرایط اقلیمی استان خراسان جنوبی سطح اراضی تجهیز شده با سیستم های نوین آبیاری توسعه یابد. در این راستا رفتار کشاورزان در استفاده از روش آبیاری قطره ای محصولات باغی استان خراسان جنوبی مهم بوده و بررسی عوامل موثر بر آن می تواند در توسعه و گسترش سیستم های آبیاری کارساز باشد.
کتاب:
نقش مهم نیروي انسانی در سازمانها، مدیران را بر آن داشته است تا براي به كارگیري كارآمد و مؤ ثر كاركنانشان به نكات مهمی كه در ایجاد انگیزه و رضایت مداوم آنها مؤثر است، توجه كنند. هرسی و بلانچارد (1983) معتقدند بعضی از نیازهاي كاركنان میتواند از طریق عوامل درون شغلی رفع شود و رضایت و انگیزهاي كه از این روش ایجاد میشود، پایدار است . (رضاییان ، 1392)
مقاله :
هدف از انجام تحقیق ارائه الگوی مدیریت دانش در صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر بوده است نوع این تحقیق از لحاظ ابزار جمع آوری اطلاعات توصیفی است و از نظر هدف کاربردی است جامعه آماری تحت تعداد سه نفر از مدیران ارشد و میانی صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و شایع به همراه ۹ نفر از اساتید و خبرگان دانشگاهی تشکیل میدهند به منظور روابط مولفههای مدرن از پرسشنامه استفاده شد دادههای استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .
مقاله :
در دنیای امروز، بازاریابی یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی، برای تمامی کسب وکارها است. علم بازاریابی به قدری گسترده و پیچیده است که شما به تنهایی نمیتوانید از پس آن بربیایید و برای انجام آن به یک فرد متخصص نیاز خواهید داشت. حوزه بیمه نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای افزایش فروش در این حوزه بازاریابی و انواع روش آن اهمیت بالایی دارد. در دنیای امروزی، بیمه اجتماعی در پس انداز و سرمایه گذاری برای تضمین آینده، تامین امنیت مالی و ذهنی، رشد اقتصادی فرد و کشور و مدیریت حوادث ناگوار آینده همانند افزایش سن و مرگ نقش مهمی ایفا میکند و نوعی سرمایه گذاری برای آینده تلقی میشود. فلذا این پژوهش به بررسی تاثیر استفاده از بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی بر بیمههای اجتماعی پرداخت این پژوهش یک مطالعه مرور سیستماتیک است که در سال ۱۴۰۲ انجام شد.