
به گزارش روابط عمومی، جمال ارشدی فرماندار دهگلان با نام بردن از بیمه به عنوان یکی از خدمات قابل عرضه دولت گفت: در برخی از نقاط که اعتماد اجتماعی بیشتر است مردم تمایل بیشتری به سمت بیمه دارند و در جاهایی که اعتماد اجتماعی کمتر باشد این تمایل نیز کمتر است و امروزه برنامه ریزی و مدیریت در مناطق روستایی که بر عهده دهیاری ها می باشد بایستی به گونه ای تنظیم شود که علاوه بر ارائه خدمات مناسب، به توسعه اجتماعی و افزایش نقش مردم در اجرای برنامه های مختلف نیز منجر شود.
او با بیان اینکه یکی از مشکلات و مهمترین چالش های جامعه که با آن مواجه هستیم کاهش سرمایه اجتماعی است یکی از وظایف کارگزاران را ایجاد اعتماد اجتماعی در میان مردم دانست و افزود: کارگزاران باید با مجهز شدن به دانش روز در میان مردم نفوذ کرده و این اعتماد اجتماعی را به وجود آورند.
فرماندار دهگلان با تاکید بر اینکه امنیت، انتظامی نیست بلکه مردم آن را ایجاد می کنند، تصریح کرد: مهمترین چیزی که جامعه را نگاه می دارد سرمایه اجتماعی است.
او هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را جلوگیری از مهاجرت بیرویه روستائیان به شهرها، تامین امنیت اجتماعی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر دانست و بر حمایت دهیاران از صندوق تاکید کرد.
فرماندار دهگلان در بخش پایانی سخنان خود فلسفه تاسیس صندوق را جلوگیری از مهاجرت بیرویه روستائیان به شهرهای بزرگ،کاهش اختلاف طبقاتی و بالا بردن سطح زندگی روستائیان و عشایر عنوان و هدف این صندوق را تثبیت جمعیت روستایی، حفظ امنیت روانی و اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت افراد در روستاها خواند و اظهار کرد این بیمه به منظور تامین امنیت اجتماعی و بازتوزیع عادلانه درآمد در کشور از سوی دولت در سال 84 طراحی و اجرایی شده است و تاکنون در این راستا اقدامات زیادی نیز صورت گرفته است.
تاکنون 4721 نفر در دهگلان تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفته اند
در ادامه همایش جبار احمدپور، مدیر استان مبنای برگزاری ماهانه این همایش ها در استان را حسب دستور مدیر عامل صندوق عنوان و گفت: هدف از برگزاری این جلسات آموزش و توانمند سازی کارگزاران، آشنایی بیشتر کارگزاران با یکدیگر، بحث و تبادل نظر در خصوص حوزه های جدید کاری، استفاده از ظرفیت شهرستان ها، ابلاغ بخشنامه، دستور العمل و سیاستهای جدید صندوق و... است. توانمند سازی کارگزاران به عنوان نمایندگان صندوق که در صف مقدم ارتباط با مخاطبان هستند بسیار مهم و ضروری است.
مدیر استان در ادامه سخنان خود گفت: تا چند سال اخیر، اکثر فرایندها به صورت سنتی و دور ار تکنولوژی انجام می گرفت که در دو سال گذشته با تغییر رویکرد بیش از 80 درصد فرایند ثبت نام بیمه شوندگان به صورت الکترونیکی انجام می شود.
او یکی از چالش ها و دلایل عدم شناخت سایر ادارات از مجموعه صندوق را نوپا بودن و نبود ساختار اداری شهرستانی عنوان و اهداف صندوق در سال 97 را در سه گام تشریح کرد.
مدیر استان ادامه «تغییر نگرش» را به عنوان گام اول اهداف سال97 معرفی و گفت: تلاش ما بر این است تا ذهنیت کارگزاران خود را نسبت به بیمه روستائیان و عشایر تغییر دهیم و بیمه روستایی را به عنوان یک مقوله توسعه گرایانه بشناسانیم.
ایشان گام دوم از اهداف را «انتقال دانش» عنوان کرد و با نام بردن از کار کردن با مردم به عنوان پروژه های صبر گفت: اعتمادسازی رکن اصلی مشارکت است و برای جلب اعتماد روش هایی همچون تسهیلگری و بازاریابی وجود دارد که باید آنها را یاد بگیریم و در دستور کار خود قرار دهیم.
مدیر استان گام سوم از اهداف سال 97 را «ایجاد مهارت» دانست و با تاکید بر طولانی بودن این پروسه اظهار کرد: در یک چشم انداز پنج ساله انتظار داریم که کارگزاران بتوانند به عنوان یک مرجع برای روستاییان خود را معرفی کنند.
احمد پور فلسفه بیمه را حمایت از مردم دانست و گفت: بر همین اساس تاکنون 60 هزار خانوار روستایی در استان تحت پوشش صندوق قرار گرفته اند.
او در ادامه با اشاره به سطح پایین درآمدی مردم استان کردستان نسبت به سایر استان ها و به تبع قرار گرفتن در معرض خطر بیشتر، به تحت پوشش قرار گرفتن بیشتر مردم به سمت صندوق تاکید کرد و اظهار داشت: از مجموع 10 هزار روستایی ساکن در روستاهای شهرستان دهگلان تاکنون 4721 نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفته اند که با این وصف لازم است دهیاران و شوراها همکاری و تعامل بیشتری با صندوق داشته باشند.
احمد پور در بخش پایانی سخنان خود سهمیه شهرستان دهگلان در سال 97 را 770 خانوار عنوان کرد که تاکنون 270 نفر جذب شده است و بنابراین نیاز به همکاری و حمایت بخش های مختلف فرماندرای و بخشداری هستیم.
ارسال نظر