سیر تحول پارادایمهای توسعه دهندگی منابع انسانی با رویکرد آموزش محور شامل آموزش ساختاریافته، آموزشهای ارتقادهنده مهارت، آموزشهای ارتقادهنده منابع انسانی و توسعه مسیر شغلی و مدیریت استعداد است (اوزالا ۴، ۲۰۱۴: ۲۲۴).در ادبیات مدیریت، حکمرانی مطلوب اشاره به نقش مشترک و تعریف شده سه بخش: دولتی، خصوصی و جامعه مدنی در اداره جامعه دارد. حکمرانی مطلوب، در اتخاذ سیاستهای پیش بینیشده، آشکار و صریح دولت، بوروکراسی شفاف، پاسخگویی شفاف دستگاههای اجرایی در قبال فعالیتهای خود، مشارکت فعال مردم در امور اجتماعی- سیاسی و نیز برابری همه افراد در برابر قانون، تبلور مییابد (خلید و همکاران ۵، ۲۰۱۶: ۲۹۳).حکمرانی مطلوب یکی از ویژگیهای برجسته بنیادی برای موفقیت توسعه در یک کشور است. با توجه به اینکه اغلب بحرانهای جوامع بشری شامل طیف گستردهای از انتخابها به منظور دستیابی به آموزش و نیل به منابع مورد نیاز برای استانداردهای زندگی است؛ بنابراین، حکمرانی مطلوب میتواند موانع موجود برای رسیدن به این اهداف را از میان بردارد (هوپر ۶، ۲۰۱۷: ۲۳۲).
الگویابی توسعه منابع انسانی مبتنی بر آموزش و حکمرانی مطلوب
ارسال نظر