یكی از عوامل مؤثر در رضایت كاركنان، محتواي شغلی آنان است. كاركنان عمدتاً به دنبال شغلی هستند كه با چالش روبرو بوده، مسئولیت انجام دادن آن به طور كلی بر عهدهي خود فرد بوده، و براي انجام دادن آن اختیار و آزادي عمل كافی داشته باشد (كیم و وهمكاران،2009). محققان بر این باورند كه آ ار مثبت ویژگیهاي شغلی بر شاغلان ممكن است یكسان نباشد. كاركنانی كه اهداف و ارزشهاي سازمانشان را میشناسند و با آن همسو شدهاند، و به منظور رساندن سازمان به مثموریتهاي كلی خود به سختی كار میكنند، با مشاهدهي ویژگیهایی مانند آزادي، تنوع، هویت و بازخورد در شغلشان، انگیزهي بیشتري مییابند و نسبت به انجام دادن وظایف شغلیشان با كیفیت بهتر از قبل، ترغیب خواهند شد (اوه رایلی و همكاران 1980).
ارسال نظر